Vakantieparken

Je bent hier: Home > TUI FAMILY LIFE > Mar de Menorca

Review TUI FAMILY LIFE Mar de Menorca

Mar de Menorca

Verblijf: eind juli 2016, Accomodatie type 21 (appartement)

Eind juli 2016 trokken we een weekje naar Menorca, dat deel uitmaakt van de eilandengroep de Balearen. Het wordt soms ook wel het kleine broertje van Mallorca genoemd. Het is er wat minder toeristisch en dus nog relatief rustig. Aan de rotsachtige kust kan je regelmatig Cala's terugvinden, kleine baaitjes met mooie stranden.

We verbleven in het familievriendelijke hotel Mar de Menorca, gelegen in het dorpje Es Canutells. Het hotel ligt op ongeveer 10 km van de hoofdstad Mahón en de luchthaven. Na het landen ben je dus vrij snel in het hotel.

Deze video geeft een mooie impressie van onze reis:

We hadden een verzorgd appartement met 1 aparte slaapkamer. Het andere bed maakte eigenlijk deel uit van de zetels in de kleine living.

Badkamer keuken appartement Mar de Menorca

Verder was er nog een badkamer en een keukentje, die we eigenlijk nooit gebruikt hebben gezien dit toch een all in hotel is.

We arriveerden in de voormiddag en mochten pas in de namiddag op ons appartement, dus we gingen eerst de omgeving verkennen. Aan het hotel zijn nog drie kleine winkeltjes, maar verder is er eigenlijk niets te zien in deze omgeving. Kuieren op een promenade vol winkeltjes zit er dus niet in, maar dat vonden wij niet erg. Na 5 minuutjes wandelen arriveerden we bij de kleine baai Cala Canutells. We vonden dit mooi en rustig, maar gezien ook hier slechts 1 taverne te vinden is blijft het heel erg rustig. Op het kleine strandje ben je soms helemaal alleen.

Cala Canutells Mar de Menorca

Na de korte verkenning trokken we meteen naar het restaurant voor het middagmaal. Er was een ruim koud en warm buffet en er waren zowel 's middags als 's avonds steeds frietjes, vers gebakken pizza's en extra snacks voor de kinderen.

buffet Mar de Menorca

Op het hotel is er de hele dag door animatie en ook 's avonds zijn er optredens. Gezien het all inclusive is kan je drankjes blijven halen, maar de cocktails waren wel van een bedenkelijke kwaliteit. Niet te vergelijken met wat we gewoon zijn uit de Belgische cocktailbars :-)

Animatie Mar de Menorca

Onze dag zag er meestal ongeveer als volgt uit. Eerst gingen we uitgebreid ontbijten en daarna trokken we naar het strandje. Het water is mooi helder en je kan zo tussen de kleine visjes wandelen. Het was ook ideaal om wat te snorkelen of om gewoon wat rond te zwemmen. De andere hotelgasten bleven trouwens bijna allemaal rond het zwembad liggen, dus op het strand blijft het heel erg rustig.

Na het strandbezoek was het alweer tijd voor een uitgebreid middagmaal. Vervolgens gingen we vaak wat rusten en relaxen in ons appartement om daarna het zwembad op te zoeken.

zwembad Mar de Menorca

Het hotel heeft twee zwembaden met daarrond gratis ligstoelen. In en rond het zwembad kon het wel behoorlijk druk worden. Heel wat mensen gingen om 7u 's morgens al ligstoelen 'reserveren' door hun handdoek er op te leggen. Maar na 17u maakten de meeste mensen zich klaar voor het avondeten dat om 18u start. Dat was ons moment om nog rustig wat te plonsen en te genieten. De zon is dan natuurlijk iets minder fel, wat voor ons eerder een voordeel is maar dat is natuurlijk persoonlijke keuze.

Rond 20u gingen we vervolgens weer een uitgebreid avondmaal nemen en daarna gingen we op het terras nog een drankje nuttigen. We zijn ook regelmatig naar de overkant van de straat getrokken. Daar stonden een paar eerder aftandse speeltoestellen, maar dat kon de pret niet drukken bij ons zoontje.

speeltuin Mar de Menorca

Op dinsdag deden we de TUI eilandtour. Onze TUI hostess had beloofd dat deze uitstap ook geschikt was voor kleine kinderen en er waren inderdaad geen saaie momenten. De bus brengt je naar een aantal bestemmingen en je krijgt overal voldoende 'vrije tijd'. We vertrokken omstreeks 8.30u en 's avonds werden we terug aan het hotel afgezet rond 18.30u. We reden 's morgens eerst naar de hoofdstad Mahón, waar je de tweede grootste natuurlijke haven ter wereld kan vinden. Daar maakten we een boottripje van een klein uurtje waarbij we langs de kust vaarden en konden genieten van het mooie uitzicht. Daarna bracht de bus ons in een klein uurtje naar Ciutadella de Menorca, de oude hoofdstad. Hier kregen we anderhalf uur de tijd om de stad wat te verkennen.

De busrit werd verder gezet en bracht ons naar Cala Galdana, een mooie baai, waar we 2 uren de tijd kregen om te genieten van het strand.

Cala Galdana Menorca

Vervolgens reden we bergop om van in de hoogte nog een blik te werpen op Cala Galdana.

De tocht werd afgesloten met een bezoek aan de 357 meter hoge berg El Toro, waar je een panoramisch uitzicht hebt over heel het eiland.

El Toro Menorca

Een andere populaire excursie is de anderhalf uur durende Somni show in Son Martorellet, met de zwarte Menorquin-paarden die getraind worden om zo lang mogelijk op hun achterpoten te springen. Verder kan je via TUI nog een safari boeken of je kan natuurlijk ook altijd zelf een auto huren en er op uit trekken.

Op donderdag zijn we nog eens een voormiddagje naar de hoofstad Mahón geweest. Op dinsdag en zaterdag is er een marktje dus dat hebben we wel gemist. Leuk weetje: mayonaise (ma-hon-aise) werd in deze stad uitgevonden! We reden deze keer met het openbaar vervoer. De bus naar Mahón vertrekt rond 9 uur vlakbij het hotel. Om 12.45u hebben we de bus terug genomen, de volgende bus terug was om 16.45u.

Er zou gratis wifi zijn in het hele hotel, maar dat bleek niet waar te zijn. In onze kamer was er helemaal geen bereik. In de buurt van de receptie en het restaurant was er wel een betere ontvangst, maar echt vlot ging het meestal niet.

Conclusie: In Mar de Menorca kan je een fantastische vakantie beleven als je op zoek bent naar een zonvakantie met een all in formule. In de buurt valt er weinig te beleven dus deze vakantie is vooral interessant voor mensen die willen relaxen in het hotel en op het rustige kleine strandje. Boek online voor een extra korting!